Wonen

Zo zet je marketing in voor jouw meubelwinkel

Zo zet je marketing in voor jouw meubelwinkel
934Views

Marketing is natuurlijk erg belangrijk voor het succes van je meubelwinkel. Maar door de vele mogelijkheden om marketing in te zetten, zie je mogelijk door de bomen het bos niet meer. En dat zou zonde zijn, want met een goede marketingstrategie kun je jouw meubelwinkel een stuk succesvoller maken. Daarom geven wij je een aantal tips om een marketingstrategie te creëren voor jouw meubelwinkel.

Zet online marketing in

Online marketing is een must vandaag de dag. Want ben je niet digitaal aanwezig? Dan zal je gegarandeerd omzet mislopen. Doe je op dit moment weinig met online marketing? Wees dan slim en breng hier verandering in. Begin bij het bouwen van een sterke website en zet ook zeker advertenties in. Je kunt bijvoorbeeld adverteren in Google. Zo kun je een Google Adwords specialist inschakelen die voor jou winstgevende advertenties kan creëren in Google. Zo’n specialist maakt een Adwords landingspagina voor jouw meubelwinkel, zodat je bezoekers effectief om kunt zetten in betalende klanten.

We raden hierbij wel aan om een erkende specialist in te schakelen. Een bedrijf dat Google partner in Nederland is, heeft hierbij de voorkeur. Een voorbeeld van zo’n bedrijf is https://gmu.online. Dit is een online marketingbedrijf waarvan je zeker weet dat je te maken krijgt met ware specialisten

Daarnaast is het inzetten van social media een must voor een meubelwinkel. Instagram is bijvoorbeeld een uitstekend social mediakanaal, omdat het erg visueel gericht is. Hier kun je foto’s plaatsen van je meubels. Op deze manier kun je naamsbekendheid opbouwen. Maar ook zorgen voor directe sales.

Vergeet ook traditionele marketing niet

Maar ook traditionele marketing kan nog steeds effectief zijn. Denk hierbij aan promoties via print, televisie en radio. Reclame maken op deze media kan nog steeds erg effectief zijn. En het is dan ook helemaal niet gek om hier een deel van je marketingbudget op in te zetten. Want hoe digitale de wereld vandaag de dag ook is, is nog steeds niet iedereen veel online te vinden. Veel mensen geven nog steeds de voorkeur aan interieurbladen, radio en televisie. Je wilt er dan ook zeker van zijn dat je ook op deze media te zien bent. Zo weet je zeker dat je de hele doelgroep aan kunt spreken.

Zorg ervoor dat klanten terugkomen

Het werven van klanten is belangrijk. Maar het is eigenlijk net zo belangrijk om ervoor te zorgen dat veel klanten terugkomen. Want het werven van nieuwe klanten kost je vaak meer. Waardoor het behouden van klanten aantrekkelijker is. Zorg er dus voor dat je jouw klanten betrokken houdt bij je winkel. Houd contact met ze via e-mails of promotieacties. Of zorg er op andere manieren voor dat klanten bij je terugkomen.

Biedt goede verkooptraining aan je personeel

Heb je een effectieve marketingstrategie? Dan zal dit ervoor zorgen dat je veel bezoekers mag verwelkomen in je winkel. Maar zijn de bezoekers eenmaal aangekomen, dan wil je er natuurlijk wel voor zorgen dat ze daadwerkelijk een aankoop doen. Door je personeel goed te trainen, zijn ze in staat om potentiële klanten zo goed mogelijk te helpen. En dat zal resulteren in meer verkopen.

Geef een reactie